PoliTech

Egy skizofrén politikai tanácsadó dialógusai - legtöbbször önmagával. Politikai technológia, kampány, média, kommunikáció, marketing, politika. Meg ami belefér...

Utolsó kommentek

  • Holnap Kapitány: Kristálypark -- búcsú a korrupciótól? holnapkapitany.blog.hu/2010/02/10/kristalypark_novella Hol... (2010.02.28. 09:55) Legyőzni a Jobbikot...
  • polovcev: Tiszteletem. Bevallom már én is várom a folytatást. Szeretném látni merre halad a világ. Viszont ... (2009.08.07. 21:59) Létezik-e újrakezdés?
  • BF79: Engem érdekelne a folytatás. Az is, hogy melyik pártnál segédkeztél :) , sorrendben az alábbiakat... (2009.06.23. 16:26) Létezik-e újrakezdés?
  • BF79: politicalhumor.about.com/od/sarahpalin/a/palin-prankcall.htm Vegyük sorra: Nem ismeri fel Sarkoz... (2008.11.03. 09:57) Kész átverés Sarah Palinnal:)
  • ójaj: megmondom őszintén, fel nem foghatom, miért hiszi magáról mindenki, hogy bezzeg ő tudja a tutit? a... (2008.11.02. 19:20) A nagy találgatóshow
  • Utolsó 20

kormányblöff.hu

2008.06.23. 14:46 | igorB | Szólj hozzá!

Címkék: tech online reakció mutyi új média kormanyszovivo.hu

Tudom, millió helyen megírták már, hogy mekkora átverés is az egész kormanyszovivo.hu oldal, mennyi pénzt sikkasztott valaki ezen, stb. stb. stb.

A Marketing Szabóság összegyűjtött elég sok véleményt, így én most egy kicsit más szempontból közelíteném meg a dolgot.

Ami engem legfőképpen érdekel, hogy miért így? És egyáltalán. Miért???

Miközben ezt pötyögöm felsejlik előttem a kép, amint Daróczi Dávid és Budai Bernadett könnyezve hisztériáznak, hajukat tépik és az asztal lapját verik. Néha nagy szipogva nyelnek egyet és emígyen szólnak: Nekünk ... honlap ... kell...

Gyurcsány helyében én a következőképp reagáltam volna: Írjál blogot bazmeg!

De nem így történt, s ennek eredményeképp a komplett blogtér offenzívába lendült. Kár érte, hiszen akár még jó dolog is kisülhetett volna ebből az egészből. De nem így. És most van itt az ideje annak, hogy az első kérdést is megvizsgáljuk.

Miért kellett erre kétszáz milliót költeni? És miért ilyen formát öltött ez az egész?

Létrejött pár napja egy oldal, a kormányszóvivő klónja. Ez kérem ingyen, "egy álmatlan éjszakán" készült el. S van rajta minden, ami "eredetijáről" hiányszik. Hírlevél, videók, képek. Na meg érdeklődésre számot tartó tartalom. De itt már csak a gonoszság szól belőlem.

Néhány hete a Next Right egy cikkében - amit most nem találtem meg hirtelen - feltette a nagy kérdést: ugyan már miért ne lehetne megnyitni az amerikai elnökjelöltek honlapját, hogy az egyszeri programozók is készíthessenek rá alkalmazásokat? Ha működik a Facebook-on, miért ne múködne máshol?

Na pontosan ez az a mentalitás, ami nálunk is hiányzott. Hogy tehát nem kell elkölteni százmilliókat, hanem bízzuk a zemberekre. Vagy neadjisten vegyünk példát a zemberekről. Hogyan is csinálná meg ezt az egyszeri blogger? De hát nekik szakember köllött. Megkapták. 

Az fel sem merült, hogy blogot indítsanak. Vagy egy del.icio.us profilt hírekkel. Vagy hogy egy youtube-account-on elérhetővé váljanak a kormányszóvivői tájékoztatók. Amiket még véleményezhetünk is.

Nem, nekik egyszerű honlap kellett. Talán még egy kis EU-s támogatást is le akartak szívni az akadálymentesítéssel (mondjuk számomra respect, hogy vakok is használhatják az oldalt). De gyerekek. Azért ez így gyenge.

Van egyébként 3+1 dolog, ami nekem hiányzik.

Az első a hírlevél, egy heti vagy havi összefoglalót nyugodtan lehetne küldeni. Tudjátok, marketing alapok: kapcsolattartás a vásárlóval.

A második az rss. Nekem szépen bejön oda minden hír, és ha azzal végeztem, akkor szagolok egy kis papírt, és kézbe veszek néhány heti, esetleg havilapot. Böngészni már csak a linkeléseket szoktam, vagy ha nagyon unatkozom beírok valamit a gugliba.

A harmadik, és megvallom hősiesen jómagam még nem néztem utána, de a mobilra optimalizált felület. Mondom, nem néztem utána, de valahogy az az érzésem támadt, hogy ilyen még nincs. Márpedig ha az egyszeri fiatal újságírót vesszük, az bizony értékeli az ilyen apróságokat, hiszen nem akarja mindig elővenni a laptopot, egyszerűbb ha fogja a zsír új IPhone-t, és böngészik.

Meg hát a +1. És ez az igazán idegtépő. Mi az, hogy csak sajtósok érhetnek el bizonyos tartalmakat? Sőt, valljuk meg őszintén, csakis azok a tartalmak számítanak igazán, amik nekik vannak fenntartva. Itt most bele sem megyek abba, hogy a blogger vajh újságírónek minősül-é, vagy csak szimpla izének. Arról van itt szó kérem, hogy NYILVÁNOSSÁG! Tanuljuk meg, hogy a sajtós nem áll az átlagember fölött. Sőt, annál sokkal rosszabb. Mert a sajtós csúsztat. Gondoljunk csak bele. Fenn van a videó, sajtós megnézi, majd az aktuális mázban tálalja. A polgár meg csak néz, azt vagy szidja, vagy szereti a kormányt. Mennyivel jobb lenne, ha a polgár megnézhetné magának, hogy mit is mondott az a fránya szóvivő?

Odáig már el sem megyek, hogy esetleg online, az élő közvetítés közepette kérdéseket tehessen fel az egyszeri halandó. Van rá példa, működne az is. 80 milliós gépparkból pedig lehetne bírni a terhelést.

Szóval van még mit tanulnunk. Én azért remélem, hogy most kaptak egy szép nagy pofont kormányék a bloggerektől és észbe kapnak, hogy ez már nem működik. Még néhány ilyen, és talán meg is kérdeznek valakit, hogy most szerinted ezt hogyan kéne? Mondjuk a Reakciót. Vagy a webisztánt. Vagy bárkit. Csak kérdezzenek. Szerintem ők válaszolnának.

Ja és még egy gondolat a végére. A Reakció szerintem most bebizonyította, hogy miért is tud jobb lenni a blog, mint a hagyományos média. Ők voltak ugyanis az elsők, akik komoly adatokkal szolgáltak, és amennyire látom mások is tőlük vették át a tartalmat. Gyorsak voltak, alaposak. HATOTTAK. Minden tiszteletem az ővék, végre terjednek a magyar példák is, akiktől tanulni lehet.

A bejegyzés trackback címe:

https://politech.blog.hu/api/trackback/id/tr93535273

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása