PoliTech

Egy skizofrén politikai tanácsadó dialógusai - legtöbbször önmagával. Politikai technológia, kampány, média, kommunikáció, marketing, politika. Meg ami belefér...

Utolsó kommentek

  • Holnap Kapitány: Kristálypark -- búcsú a korrupciótól? holnapkapitany.blog.hu/2010/02/10/kristalypark_novella Hol... (2010.02.28. 09:55) Legyőzni a Jobbikot...
  • polovcev: Tiszteletem. Bevallom már én is várom a folytatást. Szeretném látni merre halad a világ. Viszont ... (2009.08.07. 21:59) Létezik-e újrakezdés?
  • BF79: Engem érdekelne a folytatás. Az is, hogy melyik pártnál segédkeztél :) , sorrendben az alábbiakat... (2009.06.23. 16:26) Létezik-e újrakezdés?
  • BF79: politicalhumor.about.com/od/sarahpalin/a/palin-prankcall.htm Vegyük sorra: Nem ismeri fel Sarkoz... (2008.11.03. 09:57) Kész átverés Sarah Palinnal:)
  • ójaj: megmondom őszintén, fel nem foghatom, miért hiszi magáról mindenki, hogy bezzeg ő tudja a tutit? a... (2008.11.02. 19:20) A nagy találgatóshow
  • Utolsó 20

Az első TV-reklámok

2008.06.17. 22:23 | igorB | Szólj hozzá!

Címkék: tech tv amerika modern 1952 negatív kampány 30 second war

 

A modern kampány – hogy mi is ez, arról később még lesz bejegyzés – egyik meghatározó új eleme a televízió volt. Az első országos választás, ahol tv-spotokat használtak az 1952-es amerikai elnökválasztás volt Eisenhower és Stevenson között. Bár elég kezdetlegesek voltak e hirdetések – nekem első blikkre az ominózus hurka-gyurka reklám ugrik be – mégis új frontot nyitottak a választási küzdelemben. A TV-vel rendelkező háztartások száma az 1950-es 11%-ról 1960-ra 88%-ra emelkedett, széles körben eljuttathatóvá vált tehát a politikai üzenet.

Carroll Trosclair röviden összefoglalja, hogy mitől is voltak meghatározók ezek a filmek, de először lássunk egyet Eisenhower-től, majd Stevenson-tól is (a többi film elérhető a Livingroom Candidate oldalon).

 

 

  

 

Ahogy Trosclair is kiemeli, Stevenson fő hibája az volt, hogy egyáltalán nem jelent meg a filmjeiben. Bár az első videón – aminek a készítésében Disney is részt vett – maga Eisenhower sincs jelen, folyamatosan mutatják azonban az arcképét, rajta jellegzetes mosolyával. Az ok egyszerű: az embereket sokkal jobban érdeklik a jelölt tulajdonságai, mint esetleges szakpolitikai üzenetei – igaz Eisenhower filmjei e tekintetben is magasan verik ellenfeléét. Eisenhower mosolyával szimpátiát tudott kelteni, s optimizmust sugárzott abban a korszakban, amikor a hidegháború kezdett a csúcsra érni – háborús tapasztalatáról egyébként külön film is készült. A filmben egyébként jól látható, hogy megjelennek különböző társadalmi csoportok – farmertől a fiatal családig – ezzel próbál meg Eisenhower minél szélesebb rétegekhez szólni (és ismét az azonosulás). És ne feledkezzünk meg az enyhe negatív utalásról a demokratákra – a három bamba szamár a kerítés mögött.

A második videó az elhibázott negatív kampány mintája lehetne. Két szív szimbolizálja Eisenhower-t és Taft-ot, ezáltal összemosva őket. A film leginkább ott hibázik, hogy aki kevésbé figyeli a szöveget, az könnyen félreértheti, hiszen maga a képi világ inkább boldogságot és örömöt sugároz. Ez pedig pont a negatív élt veszi el.

Hogy pedig egy kicsit aktualizáljuk a témát, mi a szembetűnő különbség a mai spotokhoz képest? Nem, nem a fekete-fehér szín, nem is az idióta dalok. Ezek a filmek nemritkán egy percnél is hosszabbak, mára pedig a 30-másodperces reklámok dominálnak. Ennek két fő oka, hogy egyrészt jelentősen megdrágultak a hirdetési idők, másrészt rájöttek a tanácsadók, hogy a figyelem ennyi idő után lankad, így nem érdemes hosszabb filmeket készíteni.

 

Ja és egy kis érdekesség, hogy legyen itt minden. 1952 volt az első év, amikor egy játékot a TV-ben reklámoztak, mégpedig őt:

                                       

A bejegyzés trackback címe:

https://politech.blog.hu/api/trackback/id/tr21526253

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása