PoliTech

Egy skizofrén politikai tanácsadó dialógusai - legtöbbször önmagával. Politikai technológia, kampány, média, kommunikáció, marketing, politika. Meg ami belefér...

Utolsó kommentek

  • Holnap Kapitány: Kristálypark -- búcsú a korrupciótól? holnapkapitany.blog.hu/2010/02/10/kristalypark_novella Hol... (2010.02.28. 09:55) Legyőzni a Jobbikot...
  • polovcev: Tiszteletem. Bevallom már én is várom a folytatást. Szeretném látni merre halad a világ. Viszont ... (2009.08.07. 21:59) Létezik-e újrakezdés?
  • BF79: Engem érdekelne a folytatás. Az is, hogy melyik pártnál segédkeztél :) , sorrendben az alábbiakat... (2009.06.23. 16:26) Létezik-e újrakezdés?
  • BF79: politicalhumor.about.com/od/sarahpalin/a/palin-prankcall.htm Vegyük sorra: Nem ismeri fel Sarkoz... (2008.11.03. 09:57) Kész átverés Sarah Palinnal:)
  • ójaj: megmondom őszintén, fel nem foghatom, miért hiszi magáról mindenki, hogy bezzeg ő tudja a tutit? a... (2008.11.02. 19:20) A nagy találgatóshow
  • Utolsó 20

Linkajánló

2008.07.26. 14:20 | igorB | Szólj hozzá!

Címkék: tech online posztmodern új média napi link

Eljött a nyár hivatalosan is. Egy picit most mindenki lelassít, így természetesen jóval kevesebb az érdekes cikk. Ennek megfelelően ritkábban jön majd a linkajánlónk, ezt ellensúlyozva azonban bővebb tartalommal.

Nemrég volt már szó a GOP 72-órás programjáról, és annak fontosságáról. A Next Right egy cikkében Matt Moon is amellett foglal állást, hogy az ilyen programok – s átfogóbban a GOTV – a kampányok egyik, ha nem legfontosabb elemei. Ehhez kapcsolódik egy cikk – szintén a Next Right-on – arról, hogyan hatnak az új technológiák a GOTV-re.
 
Minden cent számít – gondolhatta magában a Republikánus Párt. Mostantól bárki installálhatja a GOP Toolbar-t, melynek használata során az egyszeri júzer internetezéssel gyűjthet pénzt a párt számára. Maga az ötlet nem új, az viszont az alkalmazási terület. Régóta vannak hasonló programok, melyeket pusztán telepíteni kell, s pénzt keresünk aktív internetezéssel, kereséssel, vagy egyéb tevékenységekkel. A Toolbar telepítése után minden elvégzett keresés 2-3 centtel növeli a pártkasszát, valamint a GOP jutalékot kap, ha valaki az interneten egy megadott céglistától vásárol valamit. Cserébe pedig a Republikánus Párt személyre szóló üzenetekkel és értesítőkkel lát el minket. Lehetőség van egyébként nyomon követni, hogy mennyi pénzt kerestünk a pártnak – gondolom, ha nem eleget, akkor valaki csúnyán elkezd keresgélni.
 
Valóban vesztésre állnának a Republikánusok az online média területén? A rövid válasz igen, a hosszú válasz viszont sokkal érdekesebb. Ezt a kérdést vizsgálja a Politico, és tesznek néhány igen érdekes megjegyzést: „Spencer Ackerman… posted the transcript and pointed out the relevant portion just after 5:00 p.m. Tuesday night. It was picked up by the Huffington Post two hours later, discussed on Keith Olbermann’s MSNBC show, moved onto The Associated Press wire overnight and by Wednesday afternoon McCain was forced to respond.”Ez az a spillover hatás, ami miatt a blogok a média meghatározó szereplőjévé váltak az elmúlt években. Bár kis hazánkban is egyre több blogbejegyzés kerül be a félhetesbe, sajnos az ilyen erős agenda-setting képességtől még elmaradunk.
 
Szintén a baltér jobbtér vitához kapcsolódva tesz Patrick Ruffini egy rendkívül jó megállapítást. Úgy véli a baloldali fölény oka az online média területén az, hogy míg ők inkább ideológia vezéreltek, addig a jobbtér sokkal pártosabb – hajlamosabb tehát erejét a párt képviselőinek védelmére illetve a párt tematikájának átvételére pazarolni.
 
Megint Patrick. Microtargeting tények és mítoszok. Érintőlegesen volt már szó a témáról, a microtargeting a választók megcélzása a voterID (szavazói azonosítás) során demográfiai és fogyasztói adatokból szegmentált csoportok alapján.
 
A tovább után pedig olvashattok a közvélemény kutatások egy friss dilemmájáról, az újságok egyre borúsabb helyzetéről, Obama online kampányának gyökereiről és pénzgyűjtési esélyeiről, valamint vár rátok McCain egy új negatív hirdetése. 
 
Egy érdekes dilemma a közvéleménykutatásokkal kapcsolatban. Hagyományosan a felméréseket vezetékes telefonokon keresztül végzik, hiszen ez a leggyorsabb és legegyszerűbb metódus. A mai világban azonban egyre növekszik azok száma, akik pusztán mobiltelefont használnak, ergó kimaradnak a felmérésekből. A Pew felmérése ráadásul kimutatta, hogy a csak mobilosok véleménye jelentősen eltér az általában megkérdezett rétegtől. Bővebben itt.
 
Egy rendkívül informatív cikkObama online kampányának előzményeiről. Úgy tűnik, hogy a kampánya által alkalmazott technológia nagy részét Deval Patrick kormányzó csapata fejlesztette ki 2006-ban, akik közül többen bekerültek Obama online kampányába is. The best model is to empower people to mobilize their own social network. That’s word of mouth and that’s the best marketing model there is.” “The grassroots online movement allowed volunteers to spread Patrick’s message, so when voters actually saw Patrick speak or his advertisement, they already felt they knew him and his message.”
 
Obama bejelentése óta, miszerint nem fogadja el a kampány közfinanszírozását egyre erősödtek a hangok, melyek azt sugallták rossz döntést hozott a kamánycsapat. Jómagam nem vagyok ennyire szkeptikus. 100 milliós bevételt jósoltam egy hónap alatt és bár ennél valószínűleg kevesebb lesz úgy 30 millióval, mégsem mondanám, hogy hibás lépés lett volna. Megjelent azonban egy érdekes cikk, amivel a végletekig egyetértek. Az online adományozás ugyanis egyrészt nehezen megjósolható, másrészt indulati játék. Indulati játék abból a szempontból, hogy az emberek akkor hajlamosak adakozni, mikor feszült a helyzet, vagy éppen szoros a verseny, s a jelöltnek segítségre van szüksége. Bővebben itt
 
Obama 5 millió dollár értékben vásárolt hirdetési csomagot az Olimpiai közvetítések idejére. Jómagam nem feltétlenül tartom helyes befektetésnek, hiszen ez országos hirdetés, ami semmilyen megcélzási lehetőséget nem rejt magában. Az ár/hatásfok hányados tehát jóval alacsonyabb, mint célzott hirdetéseknél. Igaz ugyanakkor, hogy már önmagában a vásárlás ténye generálni fog néhány ingyen híradást az Obama-imádó médiában
Míg a Google 331,000 találatot ad az "újság halála", s közel két milliót az "internet halála" kereső-kifejezésre, addig a számok mégis azt mutatják, hogy ahagyományos újságok valóban nagy bajban vannak. Július első 10 napján például 4 milliárd dollár!! veszteséget könyvelhettek el az újságrészvény-birtokosok. Megdöbbentő adat.
 
És álljon itt a végére az új McCain film, Obama és a média romantikus kapcsolatáról. Bár én kicsit hosszúnak tartom, színvonalas, érthető és jó hirdetés. Ja, és sokan támadták a zenét, hogy egy régi-régi-ésmégannálisrégebbi dal. Szerintem meg pont egy olyan szám, amit mindenki ismer, és általában szeret is.
 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://politech.blog.hu/api/trackback/id/tr12586592

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása